Kvalitet er et nøgleord hos dinTANDLÆGE. Vi vil have et højt kvalitetsniveau og vi ønsker at være på forkant med udviklingen. Vi vil være i stand til at dokumentere, at klinikkerne i dinTANDLÆGE lever op til alle krav fra myndighederne - og til vores egne og patienternes kvalitetskrav. Vores patienter skal altid have en positiv oplevelse, når de besøger os.
Q-mærket
Vi arbejder med et kvalitetsledelsessystem, som vi har valgt at kalde Q-mærket. Q-mærket bygger på internationalt anerkendte standarder.
Q-mærket betyder løbende forbedringer på klinikkerne gennem oparbejdede procedurer og rutiner, som letter vores dagligdag. Viden om de nyeste metoder og materialer sikrer, at vi er opdaterede på den seneste udvikling og at vi kan give vores patienter den bedst mulige behandling med fokus på kvalitet. Alle procedurer og rutiner er samlet i en digital kvalitetshåndbog.
Vores kvalitetsarbejdet understøttes af kvalitetschefen i dinTANDLÆGE. Kvalitetschefen sikrer en effektiv vidensdeling på området mellem klinikkerne i dinTANDLÆGE.
Q-mærket skaber unikke fordele for både patienter, klinikken og medarbejderne.
Du kan kort sagt være helt tryg, når du lægger dig i tandlægestolen hos en klinik i dinTANDLÆGE. Vi har styr på hygiejnen, de materialer vi bruger og vores behandlinger.
ISO 9001:2015
Flere klinikker i dinTANDLÆGE har en ISO 9001:2015 certificering. ISO 9001 er en internationalt anerkendt certificering, som kræver løbende sikring og dokumentation af kvaliteten i behandlingen, hygiejnen og servicen på den enkelte klinik. Det betyder, at der er faste procedurer for alle arbejdsprocesser, hvilket sikrer vores patienter den samme høje og forudsigelige kvalitet – uanset hvor i landet, de bliver behandlet.
Vi ønsker at være på forkant med udviklingen og dokumentere, at vores tandklinikker lever op til de højeste internationale kvalitetskrav. Et anerkendt kvalitetssikringssystemet skaber unikke fordele for både patienter, klinikker og medarbejdere.
Den årlige audit bliver gennemført af DNV GL Business Assurance Denmark. I den forbindelse fastlægger vi forbedringstiltag, så klinikkernes procedurer forbliver i konstant udvikling.
Certificeringen er en integreret del af efteruddannelsesaktiviteterne og inddrager samtlige medarbejdere i arbejdet.